maandag 24 maart 2014

Opdracht via Facebook / Commission through Facebook

Een portret in opdracht
Opdrachten kunnen ook via Facebook komen. Ik had een poosje geleden gereageerd op een Facebook pagina genaamd Krokodil heeft hulp nodig. Degene die deze pagina beheert, Simone, had toen mijn pagina bekeken en mijn dierenportretten gezien. Daar dacht ze aan toen haar hondje Jill plotseling overleed. Ze zou graag een getekend portret van Jill hebben ter herinnering. Ze vroeg mij daarnaar via een bericht op Facebook. Met wat chatten over en weer werd het nodige afgesproken (formaat, prijs, e.d.). Ook de foto van Jill die als voorbeeld zou dienen kwam met zo’n berichtje naar mij toe. 

Simone vond het goed dat ik dit portret als promotiemateriaal wou gebruiken. Ik heb het als WIP (Work In Progress, of WIW Werk In Wording) op Facebook gezet. Elke dag als de tekening weer een fase verder was plaatste ik een foto daarvan op mijn eigen Facebook pagina en in een paar Facebook groepen. 

Nu is de tekening klaar. Vandaag heb ik die naar Simone opgestuurd. Ze had er natuurlijk al de foto van gezien op Facebook. Dit vind ik een goede gelegenheid om het geheel hier in mijn blog te zetten. 









A commissioned portrait  
Commissions can come through Facebook. Some time ago I commented on a Facebook page called ‘Krokodil heeft hulp nodig’ (about a crocodile that needs help). The administrator of that page, Simone, then had a look at my page and saw my animal portraits. She remembered this when her dog Jill suddenly died. She’d like to have a portrait of Jill, for remembrance. She asked me in a message on Facebook. With some chatting we came to an agreement (price, size, etc.) Also Jill’s photo was sent to me in a message. 

Simone agreed I could use this portrait for my promotion. I put it on Facebook as a WIP (Work In Progress). Every day when the drawing was in a new phase, I posted the photo on my ownFacebook page and in some groups. 


Now the drawing is finished. Today it was sent to Simone. Of course she already saw the photo on Facebook. I think this is the right time to post this all in my blog. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten